HJÄLPTJÄNSTER
Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till kommun@stromstad.se eller ring oss på 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
felanmälan
Mycket i vår vardag bygger på att vi har tillgång till el. Att plötsligt behöva klara sig utan ström kan därför kännas riktigt svårt. Det svenska elsystemet är driftsäkert, men ändå sårbart för olyckor, sabotage, tekniska fel och extremt väder.
Utan el slutar vattenförsörjning och avlopp att fungera. Även system för tele- och datakommunikation påverkas. Det kan leda till att det till exempel inte går att ta ut pengar i uttagsautomater eller använda mobiltelefon eller dator. De människor som behöver hjälp till vardags kommer också att få hjälp först vid en kris. Om du är frisk och klarar din vardag själv kan du därför få vänta längre innan du får hjälp.
Detta kan du göra för att förbereda dig inför ett strömavbrott:
Detta kan du göra för att förenkla under ett strömavbrott:
Viktig information kommer du att få via Sveriges Radio P4 lokalradion (samt på följande platser: genom anslagstavlor och på trygghetspunkter.) Det kan tillexempel vara information om var du kan få hämta dricksvatten eller var det finns ordnat värmestugor.
Kommuncenter
Stadshuset Norra Bergsgatan 23.
0526-190 00
kommun@stromstad.se
Växeln öppet vardagar:
8:00 - 12:00,
13:00- 16:30
Krisberedskapssamordnare
Via växel 0526-190 00
kommun@stromstad.se
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Kommuncenter 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30