HJÄLPTJÄNSTER
Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Kommunens vård- och omsorg erbjuder hjälp och service av många olika slag för att du skall kunna känna dig trygg hemma. Om du upplever att du behöver stöd och omsorg, kontakta biståndsenheten i första hand. Behöver du hjälp med sjukvårdsinsatser kontaktar du din vårdcentral.
Kommunens biståndshandläggare handlägger din ansökan om stöd och hjälp i hemmet.
Du kan göra din ansökan både muntligt och skriftligt. När du har lämnat din ansökan, får du ett beslut och information om hur du kan överklaga. Du får din ansökan bedömd senast fyra veckor efter det att du ansökt om stöd.
De insatser du beviljas är avgiftsbelagda. Information om vilka avgifter som gäller hittar du i vår taxa för omsorgen.
Läs mer om hemsjukvård
Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Kommuncenter 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30