Information via SMS
När Strömstads kommun behöver få ut samhällsviktig information snabbt skickar vi ut meddelanden bland annat via SMS och telefon.
Tjänsten används för att informera planerade eller akuta driftstörningar som:
- vattenavstängningar
- vattenläckor
- förändring av vattenkvalité
- ändring av sophämtningsdagar
Fick du inget sms
För att vårt meddelande ska komma fram till dig är det viktigt att din telefon är kopplat till rätt adress. I e-tjänsten kan du kontrollera dina uppgifter samt lägga till och ta bort uppgifter.
Meddelandet skickas till de personer som:
- är över 16 år
- är folkbokförd på berörd adress
- har en telefon registrerad på adressen
Följande punkter måste hanteras manuellt:
- om du har ett fritidshus – lägg även till fritidshusets adress
- om du har företagstelefon
- om du har kontantkort
- om du är hyresgäst
- om du har hemligt nummer
- om du är folkbokförd i utlandet – det går bra att registrera ett utländskt telefonnummer - ta med landsnummer, till exempel 0047
- om du flyttar från eller säljer en bostad utan att vara folkbokförd – registrerat telefonnummer måste tas bort
- om du inte önskar få meddelande från kommunen
Företaget som hanterar SMS-tjänsten kallas Everbridge Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Som avsändare i sms:et står det Strömstads kommun. Det går inte att svara på sms:et.
Kontakt
Kommuncenter
Stadshuset
Norra Bergsgatan 23
0526-190 00
kommun@stromstad.se
Öppettider
Vardagar 08.00-16.30
Torsdagar 08.00-16.00
Avvikande öppettider Länk till annan webbplats.
Tipsa EN VÄN
SENAST UPPDATERAD: , Maria Alfredsson
SIDANSVARIG: Jerry Johansson