HJÄLPTJÄNSTER
Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Avlösning ska avlasta dig som är anhörig eller förälder till någon med funktionsnedsättning.
Avlösaren tar över omvårdnad av din närstående eller ditt barn och gör vardagliga aktiviteter tillsammans med honom eller henne, så att du ska få tid till avkoppling och egna aktiviteter.
Det är du och din familj, tillsammans med avlösaren, som bestämmer hur avlösningen ska utformas. Avlösningen sker i första hand i hemmet och kan ske ett antal timmar per månad, regelbundet eller vid enstaka tillfällen.
Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Kommuncenter 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30