Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Där kan du som bor i Uddevalla, Munkedal, Sotenäs, Tanum eller Strömstads kommun kostnadsfritt få svar och råd på dina frågor angående köp av varor eller tjänster.
Där får du råd och upplysningar om hur du gör vid reklamationer och tvister samt vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Konsument Uddevalla erbjuder råd såväl före som efter köp av varor och tjänster.
Välkommen att kontakta Konsument Uddevalla på 0522-69 60 00.
Besöksadressen är Rådhuset, Kungsgatan 29, Uddevalla.
Öppettiderna är måndag-fredag klockan 8.00-16.30.
Konsumentverkets har fått i uppdrag av regeringen att bygga och samordna en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor. Det sker i samverkan med 12 informationsansvariga myndigheter:
samt de fyra konsumentbyråerna:
och Kommunernas konsumentverksamhet.
Tjänsten ska ge opartisk information och vägledning till konsumenter så att de kan göra väl avvägda val. Det kan t ex handla om för- och efterköpssituationer eller om hållbar konsumtion.
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30
Sidor för intern inloggning