Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Du som har en syn- eller hörselnedsättning kan få hjälp att mildra problemen så att du klarar dig så bra som möjligt hemma.
Det finns många hjälpmedel som kan öka din förmåga att klara dig själv. Sådana hjälpmedel får du normalt efter en remiss via vårdcentral, ögon- eller öronmottagning.
Kommunens Syn- och hörselinstruktör kan hjälpa dig så att användningen fungerar smidigt. Med sådan träning och rätt motivation kan din förmåga att klara ett eget boende och i övrigt kunna leva ett så självständigt liv som möjligt, stärkas.
Du behöver ingen remiss för att komma till en Syn- och hörselinstruktör.
Servicen är kostnadsfri.
Om du har behov av syn- och hörselhjälpmedel måste du vara inskriven på regionens syn- eller hörselverksamhet i Vänersborg. Kontakta din vårdcentral för remiss.
Syn- och Hörselinstruktör
Monica Hassling
Telefontid vardagar
08.00-09.30
0526-196 95
monica.hassling@stromstad.se
Enhetschef
Enhetschef Fredrik Karlsson
0526-190 00
fredrik.karlsson1@stromstad.se
Besöksadress:
Rehabenheten
Karlsgatan 51, vån 2
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30
Sidor för intern inloggning