Kommunledningsförvaltningen
Kommunledningsförvaltningen ska hjälpa kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i dess styr- och ledningsuppgift
Kommunstyrelsens förvaltning utreder ärenden, som ska beslutas i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen, samordnar de övergripande och strategiska frågorna i kommunen, genomför projekt och uppdrag samt representerar kommunen och kommunledningen i olika sammanhang.
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att få hela den kommunala organisationen att arbeta för Kommunfullmäktiges antagna vision och övergripande mål samt stödja politikerna i deras arbete med demokratiutveckling. Här finns också kompetens som stödjer övriga förvaltningar och verksamheter i utförandet av deras uppdrag. Exempel är ekonomifunktioner, HR- och kommunikationsstöd samt it-stöd.
Kommunledningsförvaltningen består av följande avdelningar:
- Avdelning för kansli och kommunikation
- HR-avdelning
- Utvecklingsavdelning
- Ekonomiavdelning, inklusive IT-enhet
Kontakt
Kommunledningsförvaltningen
452 80 Strömstad
0526-190 00
kommun@stromstad.se
Besöksadress:
Stadshuset
Norra Bergsgatan 23
Kommundirektör
Magnus Widén
0526-190 10
magnus.widen@stromstad.se
Tipsa EN VÄN
SENAST UPPDATERAD: , Maria Alfredsson
SIDANSVARIG: Maria Kvarnbäck