HJÄLPTJÄNSTER

MENY

LYSSNA

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

måndag-fredag
Kl 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna *
Multiple selection




Fråga 1





Barn som far illa

Om du misstänker att ett barn eller ungdom far illa och behöver hjälp bör du kontakta kommunens socialtjänst

Misstanke om barn som far illa
Alla som i sitt vardagliga liv kommer i kontakt med barn eller ungdomar och misstänker att de far illa bör anmäla detta till socialtjänsten.

Du behöver inte själv ha bevis för att barnet far illa. Det räcker med din oro eller misstanke. Som privatperson kan du vara anonym när du kontaktar oss.

Alla som i sitt yrke arbetar med barn och ungdomar, eller arbetar på en myndighet vars verksamhet berör barn och unga, är skyldiga att genast anmäla till socialtjänsten om man får kännedom om eller misstänker att barn eller ungdomar far illa.

Vill du vara anonym?
Du har rätt att vara anonym. I så fall är det viktigt att du inte talar om ditt namn eftersom huvudregeln är att socialsekreteraren ska berätta för den som blivit anmäld vem som gjort anmälan.

Tänk på att om du anmäler anonymt så finns det ingen möjlighet för socialtjänsten att ta ny kontakt om det framkommer oklarheter.

Det är socialtjänstens uppgift att utreda situationen och avgöra vilket stöd eller skydd som barnet eventuellt behöver.

Vill du fråga om råd eller göra en anmälan ska du kontakta en socialsekreterare. Efter kontorstid - på kvällar och helger - kan du ringa till socialjouren.

För stöd och hjälp: Individ- och familjeomsorg,
Socialtjänst 0526- 192 77

Socialjour 0522-69 74 44

Övriga viktiga telefonnummer:

Barnens hjälptelefon, Bris 116 111

Bris vuxentelefon 077 - 150 50 50

Kvinnofridslinjen 020 - 50 50 50

Brottsofferjouren 0200 - 21 20 19

Det är socialtjänstens uppgift att utreda situationen och avgöra vilket stöd eller skydd som barnet eventuellt behöver.

Vill du fråga om råd eller göra en anmälan ska du kontakta en socialsekreterare. Efter kontorstid - på kvällar och helger - kan du ringa till socialjouren. Kontaktuppgifter hittar du till höger.

kontakt

Strömstads kommun
0526-190 00 växel

Individ- och familjeomsorg                   telefon 0526-192 77 (växel, kl. 9-12, 13-16)
Fax: 0526-193 39

Besöksadress: Brunnsgatan 2

Enhetschef:
Ulrika Reinholdsson
0526-191 81
ulrika.reinholdsson@stromstad.se

Verksamhetschef IFO: Anna Almén
0526-194 84

Verksamhetschef Stöd och Service:
Joakim Möller
Tel 0526-190 66

Utanför kontorstid, ring Socialjour
0522-69 74 44


Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2017-04-24, Jenny Åslund

SIDANSVARIG: Marcus Pettersson