Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Du som har svårt att röra dig kan få ett parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Tillståndet utfärdas av Strömstads kommun. Med parkeringstillståndet får du parkera på platser som är reserverade för rörelsehindrade.
Ett parkeringstillstånd gäller i högst tre år. Sedan måste du göra en ny ansökan, eftersom tillståndet inte förnyas automatiskt. Den nya prövningen sker då utan hänsyn till tidigare prövning.
Så här ansöker du
Läs mer om parkeringstillstånd här
Skicka e-post till: tn@stromstad.se
Handläggaren bedömer din ansökan, och samråder i vissa fall med en förtroendeläkare. Beslutande myndighet är tekniska nämnden.
Handläggningstiden är cirka sex veckor. Om din ansökan beviljas, skickar vi hem en bilaga till ansökan som ska undertecknas och sändas tillbaka till Strömstads kommun tillsammans med ett välliknande fotografi, 4x5cm. Du får sedan besked om när ditt parkeringstillstånd är färdigt att hämta på tekniska förvaltningen.
Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se
Kommuncentrets besöksadress
Stadshuset
Norra Bergsgatan 23
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30
Sidor för intern inloggning