Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)




Fråga 1





Simon KArlsson, Micke Widén, Memli Shasivari

Serviceteamet

Här presenterar vi serviceteamet inom vår kommun

Ett team som verkligen uppskattar sitt jobb och som uppskattas!
Serviceteamet är Simon Karlsson, Micke Widén och Memli Shasivari som tillsammans genom hemtjänsten både handlar och städar för invånare som behöver den hjälpen i hela vår kommun.

Ni skulle väl kunna kallas för kommunens ”supershoppers” så många som ni handlar mat till varje vecka? - Ja det är faktiskt så att vi ibland fått hjälpa personalen att hitta i hyllorna skrattar Simon.

Det är inte bara sortimentet utan de veckovisa ”erbjudandebladen” som teamet blir experter på, det är helt upp till den vi handlar åt att bestämma vad vi skall handla och i vilken butik.

Det blir många turer på en vecka och avgörande för att det skall bli rätt är att skriva en korrekt lista eller nota som vi säger. Bröd på lista är ju helt individuellt och måste blir rätt. - Att vi lär känna våra ”kunder” så väl gör ju att vi oftast lär oss vad varje person menar, men ibland får vi ringa och dubbelkolla från affären förstås säger Mické Widen.

Det kan också vara bra att dubbelkolla handlingslistan mot vad som finns hemma innan man åker menar Memli Shasivani ofta står det mjölk även om det finns mycket kvar hemma.

Teamet pratar om många trevlig pratstunder under dagen då listan förbereds, det är inte lång tid man har på sig att förbereda och packa upp när man kommer tillbaka men det är alltid trevlig att sitta ner tillsammans.

När det gäller städning så är det två rum och kök som gäller för alla oavsett om man bor större, då kan rum varieras per tillfälle. Det är alltid personen med hjälp själv som bestämmer hur det skall gå till. Behoven och önskemålen ser olika ut.

Teamet är mer en entusiastisk över sitt jobb, här är ingen dag den andra lik och vi har aldrig en tråkig dag säger Simon. Vi hjälps åt och har trevligt tillsammans också. Jobbet innebär många timmar i bil över hela kommunen, varierade arbetsuppgifter och många givande möten. Som svar om det finns något som är känns mindre bra svarar dem att det kan vara hållbarhetsfrågan med tanke på hur mycket dom kör. Men genom väl planerade dagar körs det så lite som möjligt från ena sidan kommunen till den andra.

Hur får jag hemtjänst?

Du kontaktar någon av våra biståndshandläggare via kommuncenter som gör en utredning på ditt behov och ger beslut. Se kontaktuppgifter till höger.

Mer information om hemtjänst.

Kontakt

Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se

 

Tipsa EN VÄN

SENAST UPPDATERAD: , Robin Lantz

SIDANSVARIG: Annika Unger