HJÄLPTJÄNSTER

MENY

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen.
Vi ser till att du får svar.
Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till kommun@stromstad.se eller ring oss på 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)









Så håller vi koll på badvattenkvaliteten!

Strömstads kommun tar regelbundet vattenprover för att hålla koll på badvattenkvaliteten. Under vecka 31 har samtliga större badplatser i kommunen provtagits!

Sommaren 2021 tas prover på följande badplatser: Daftö, Flöghult, Färingen, Hålkedalen, Krokstrand, Lagunen, Lökholmen, Saltö (EU), Seläter (EU), Skurveskär, Tången och Rossö (Saltpannan).

Rutinen är att fyra prover tas per badplats per säsong. Lagunens badplats är kommunens enda med kvalitetstämpeln "Blå flagg" och har därför fem provtagningar per säsong.

Säsongen sträcker sig mellan 21 juni–20 augusti. Provtagningen fördelas över säsongen och intervallet mellan tillfällena får inte överstiga en månad.

Brister följs upp

Om ett vattenprov blir tjänligt med anmärkning eller otjänligt tas ett omprov vid badplatsen inom tre dagar. Skulle omprovet bli tjänligt så räknas det som en kortvarig förorening. Om provet inte blir tjänligt undersöks eventuella orsaker.

Mer om vattenkvalitet och provtagning vid badplatser

Bild: Malin Berlin vid kommunens Miljöavdelning tar vattenprov vid badplatsen på Skurveskär, Strömstad.

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: , Maria Kvarnbäck

SIDANSVARIG: