Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
måndag-fredag
Kl 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
I Strömstad kan du som av olika anledningar inte har ett arbete, under vissa förutsättningar få sysselsättning och aktiviteter i kommunens regi. Här har vi samlat information om de olika former av sysselsättning och arbetsträning som erbjuds.
Du som har en psykisk diagnos eller biståndsbeslut enligt Lagen om Särskilt stöd och service (LSS) erbjuds dagverksamhet.
För dig som av annan anledning har en svag ställning på arbetsmarknaden kan vi i vissa fall, efter anvisning från Arbetsförmedlingen eller annan myndighet, erbjuda någon form av sysselsättning och aktivitet. Syftet är att du få en meningsfull vardag och komma vidare till arbete eller studier.
För dig som är ny i Sverige finns möjligheter genom de aktiviteter som ordnas inom ramen för integrationscenter.
Strömstads Kommun
0526-190 00
sn@stromstad.se
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
Kl 08:00-12:00 och 13:00-16:30