Vatten och avlopp
Kommunen sköter vatten- och avloppsledningar och ser till att de fungerar. De flesta strömstadborna får sittdricksvatten från sjön Färingen.Innan du dricker vattnethar det renats i vattenverket. Om du har frågor om vatten och avloppeller vill anmäla fel ring 0526-190 00. Har du egen avloppsbrunn eller avloppstankoch behöver slamtömning. Beställ på telefon 0526-120 30. Vattenverk
I Strömstad finns 6 vattenverk.Vattenverk ser till att vi får rent vatten i våra kranar.Vattnet i Strömstad kommun är mjukt. Därför behöver vi bara använda lite diskmedel och tvättmedel.De flesta hushåll har en vattenmätare.
Du betalar bara för det vatten du använder.
En liter vatten kostar mindre än 1 öre.