Lättläst information om Kommunfullmäktige
I organisationen Strömstads kommun jobbar många människor. Några av människorna kallas för politiker. Politikerna är valda av oss människor som bor i området.Politikerna jobbar i olika grupper.
Den största gruppen heter kommunfullmäktige.
Kommunfullmäktige är den grupp som kan
bestämma mest.
Kommunfullmäktige träffas en gång varje
månad. Då får alla människor som bor i
området vara med och lyssna.
En annan grupp heter kommunstyrelsen.
Kommunstyrelsen hjälper till med saker
som man ska prata om i kommunfullmäktige.
När grupperna träffas skriver de ett protokoll.
I protokollet står vad man har pratat om och bestämt.